Dag 9

16 september 2012 - Valemount, Canada

Vanmorgen naar Miette Hot Spring gereden,gaan weer badderen!Ook hier zit een warm water bron.

Onderweg langs de kant van de weg een kudde mannetjes Big horn sheeps.Wat een geweldig gezicht om ze de berg op zien klauteren.Verderop zie ik een Elk {een soort, groot uitgevallen hert} met een gigantisch gewei.Ben blij dat hij aan de overkant staat want ze zijn agressief deze tijd van het jaar,het is paringstijd!Als we verder rijden worden we weer verrast iets wat wij heel graag in het echt wilden zien een Mountain goat,een prachtig exemplaar op de rotsen.Het was hier ook weer erg druk aan de kant van de weg.

Miette Hot Spring een warm water bron van 40 graden lag ook weer tussen de bergen,nog mooier dan in Banff.Na het badderen in de camper op de parkkerplaats wat gegeten,omrind doot Big horn sheeps.Automobilisten kwamen hier ogen te kort wat ze kwamen overal vandaan,heb ze nu al vaak gezien maar blijven mooi.Zijn ook groot,formaat grote shetland pony!

Tussendoor maar weer even getankt!En geprobeerd om naar huis te bellen wat niet direct lukte maar gelukkig gaat thuis alles z'n gangetje!

Terug in Jasper de Tramway{kabelbaan}naar boven genomen.Het was weer een heldere dag zodat je Mount Robson kon zien.Deze ligt vaak in de mist maar de weergoden waren ons weer goed gezind!Weer in het bakje naar beneden waren er een paar niet erg blij,als je last van hoogtevrees hebt is het ook geen pretje!!

Vanuit Jasper door Mout Robson park gereden,hier zie je de verschillende herfsttinten goed.In de parken valt het niet zo op met al die sparren!

In Valemount een campground gevonden een tussenstop om naar het Wells Gray park te rijden.De afstand was te groot om in 1 keer te rijden.Hebben aan de overkant van de campground bij een soort Fast food keten wat gegeten.Wij vinden in Holland MC Donalds al duur,nou het kan erger hoor!!!Wat ons direct opviel,wat een aparte mensen,qua uiterlijk maar ook vreemde gewoontes.Een oudere man zat naast ons te eten met in z'n ene hand een hamburger en in z'n ander een appel.Hapje hamburger,hapje appel en kauwen maar! Delicatesse hier?

Krijgen net via de mail vervelend nieuws binnen maar blij dat we het nu horen dan wanneer we thuis zijn.Als jullie dit lezen,Ronald heel veel sterkte,gelukkig ben je er bijtijds bij.Voor Wianne,Jeremy en Bradley ook heel veel sterkte.Dikke kus van ons x