Dag 19

26 september 2012 - Tigard, Oregon, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen in een "echt"bed!

Na het ontbijt zijn we met z'n viertjes de camper in gestapt.Ron en tante Martha voorin en oom Jan en ik aan de "keukentafel",we mistten alleen de speelkaarten.

Hebben de kustroute richting New Port gereden,onderweg gestopt aan zee.Maar het was zo mistig,je zag het strand en de eerste golf en dan hield het op.Aan de kust zijn op diverse plaatsen restanten van de tsunami van vorig jaar in Japan aangespoeld.

In New Port aangekomen zijn we eerst op de vispier wezen kijken.Het waaide hier erg hard en het was koud terwijl ze voor vandaag 26 graden voorspeld hadden!Er werd hier alleen maar op krab gevist.Als er krab in de vismand zat werd er gekeken of er man of vrouw inzat.De vrouw werd terug de zee ingegooid,voor de voortplanting.Toen we terug naar de camper liepen waren ze op een schoonmaakplaats voor vis, zalm schoon aan het maken.Er waren flinke jongens bij! De visser kreeg de zalm in z'n net terwijl hij op ander vis vistte en hield deze apart voor de voedselbank,mooi toch!

Reden naar het dorpje zelf een gezellig vissersdorpje waar het zomers erg druk is.Hoorde hier het 'geklets" van de zeeleeuwen al.

Het blijkt dat de zeeleeuwen,welke wij een paar jaar geleden nog in San Fransisco zagen allemaal deze kant zijn opgegaan!Zijn daar om een of andere reden gevlucht.Het zijn zulke geweldige beesten,het geluid wat ze produceren.Het waren er erg veel dus kan je nagaan wat een lawaai dat geeft.Hebben aan het water{wel binnen}iets warms gedronken met een koek erbij.Toen we weer opgewarmd waren zijn we de camper weer ingestapt en richting Tigard gereden.

Onderweg gestopt bij Spirit Mountain Casino,hier werden we getrakteerd op een etentje alvast voor mijn verjaardag.Wat een keuze hebben ze hier,moeilijk kiezen!

Daarna een gokje gewaagd in het casino,helaas weer niets.Maar was toch leuk,wat is het Holland Casino toch saai.

Rond 22.00 thuis,klokje rond gemaakt.Vanochtend om 10.30 vertrokken.Hebben het laatste spul uit de camper gehaald en schoongemaakt,zodat we morgen vroeg de camper weer kunnen afleveren.