Dag 8

15 september 2012 - Jasper, Canada

In Lake Louise voor de 3e keer getankt,op weg naar Columbia Icefield.

Zijn de Columbia Icefield Parkway op gereden een erg mooie route met gletsjers,meren en vlaktes.De mooiste route tot nu toe!!

Hier zien we ook de eerste beer in Canada een Grizzly.Is op z'n gemak besjes aan het eten het is bessenseizoen en storen zich dan ook aan niets.Ook niet aan de vele auto's die dan aan de kant van de weg stoppen!!Wat een geweldig beest.

Bij Columbia Icefield aangekomen zijn we met een speciale bus de ijsvlakte op gereden,WOW!!!! Het was weer een prachtige dag,alles helder,zonnetje erbij.Sta je dan met 23 graden op een gigantische ijsvlakte,dat maakt wel indruk!!Zijn 20 minuten op de ijsvlakte gebleven en toen we met de bus de ijsvlakte afreden werd het ineens mistig en begon het te regenen,wat een geluk weer!

Na deze indrukwekkende ervaring weer verder gereden en kwamen aan de kant van de weg een paar Bighorn Sheeps tegen,lijken net geiten maar zijn toch echt schapen!

De Athabasca Falls mooiste van de hele dag en het waren er veel maar deze was toch wel erg mooi.

In Jasper aangekomen in het dorp wat kleine boodschappen gedaan en naar Campground gereden.Waar we zoals jullie weten geen internet hadden.Het was al vroeg in de avond koud dus geen BBQ deze keer maar gewoon wat gekookt!