Dag 20

27 september 2012 - Tigard, Oregon, Verenigde Staten

Vanochtend na het ontbijt zijn Ron en ik voor de laatste keer in de camper gestapt.Oom jan en tante Martha reden voorop in hun auto.Hebben eerst de camper afgetankt en toen op de route bij een dumpplaats het toillet en vuil water "gedumpt".

Na een half uurtje rijden en even zoeken op de weg waar het verhuurbedrijf moet zitten,komen we rond 10.45 aan.Camper werd gecontroleerd op de benzine en zat{moest met vergrootglas kijken}milimeter van de 3/4 af.Bij het afhalen in Seattle zat hij iets onder de 3/4,dat hij dan bij terug brengen niet precies op 3/4 zou zitten was dan ook geen probleem!Hadden we dus zwart op wit moeten zetten.Er moest volgens de verhuurder 7 gallon bij en bij hun kost dat 5,50 de gallon.Tante Martha had een Fred Meyer langs de weg gezien en vroeg of we daar niet konden aftanken,gelukkig stemde hij toe.Scheelde toch weer een hoop geld wat niet nodig was.

Dus stapte we weer met z'n viertjes de camper in en gingen weer tanken.Oom Jan en Ron hadden al twijfels bij 7 gallon en was dus ook te veel,zouden we het geld van de verhuurder terug krijgen graptte we al.Niet dus, slimme actie van de verhuurder.Verder was alles gelukkig in orde en konden we gaan.

Tante martha heeft ons afgezet in Portland aan het waterfront.Zijn een stuk langs het water gelopen,vervolgens het centrum in.Hebben bij Sub Ways een flink broodje naar binnen gewerkt.Bij het visitor center een plattegrondje gehaald,anders verdwaal je er nog!

Zijn naar China Town gelopen,mag eigenlijk geen naam hebben.Het is dat er een chinese boog stond waar je onder door liep om China Town in te gaan,anders had je niet het idee dat je in China Town liep.Door gelopen naar het Pearl District een juppen buurt.De temperatuur stijgt inmiddels naar, hoorde we achteraf rond de 30 graden!!!! Morgen hetzelfde weer,het is hier een erg droge warme zomer.Konden we dat in Nederland maar zeggen!

Zijn weer terug gelopen richting waterfront waar we door Oom Jan en tante Martha weer werden opgepikt.Nog lekker buiten op het terras met het prachtige uitzicht gezeten.Morgen proberen om de vele aparte vogels op foto te krijgen.Het is hier in de tuin een vliegend buffetje, er word erg goed voor de vogels en eekhoorns gezorgd.

Na het eten zijn we met de auto de mooie wijken in de omgeving ingereden.Huizen kijken.Als er een bordje te koop in de tuin stond gingen oom Jan en Ron gelijk de auto uit om het makelaars papiertje met de prijs erop te pakken.Echte Hollanders.En dan met de neuzen tegen de raam aan om naar binnen te kijken!Hebben een aantal blaadjes verzameld,het ene huis nog mooier en completer dan de ander.We zullen thuis de spaarpot op de kop zetten en laten het nog wel weten!!!!

Thuis nog filmpjes en foto's van de familie bekeken en dan naar bed.

1. Kai en jaco:
    28 september 2012
    he astrid, toch nog even gefeliciflapstaast met je 41 jaar, wat klinkt dat he!!! nou nog een fijne dag, als het jullie uit komt komen we rond 1900 bij jullie, we hebben namelijk een foute berekening gemaakt en hopen dat we 1 kruid en 1 gewoon mee kunnen krijgen, kruid nog maar een derde, lastig zijn we he........
  2. Gerton en Linda:
    Ha die Astrid,

Wij willen jou vanaf deze kant (het mooiste durpke langs de moas) van harte feliciteren met je verjaardag.
    En Ronnie jij natuurlijk ook gefeliciteerd met het vrouwtje.

Goeie reis terug!!
    Groetjes,
    Gerton, Linda, Glenn en Mick.
  3. Rene & Sandra:
    28 september 2012
    Hoi Astrid wij willen vanuit het koude kikkerlandje Hollanda van harte feliciteren met je verjaardag, wat schrijf je trouwens leuke verhaaltjes.
    Ron jij ook gefeliciteerd met je vrouwtje en je zult na deze vakantie wel toe zijn aan nieuwe knietjes.

nou luitjes nog veel plezier in USA en ik weet je moet er nog niet aan denken maar toch alvast een fijne terugreis gewenst.

Gr. Rene & Sandra en een knufel van Minou en Floortje
  4. Astrid:
    28 september 2012
    Bedankt allemaal,nog even en we gaan inderdaad weer naar het mooiste durpke langs de moas.
    San ik heb je snoepjes gescoord hoor,een extra grote doos kun je er nu ongeveer 26 jaar mee doen!!!!!!
    En mijn tante is net zo gek op zwart wit ballen uit Arnhem weet je nog,1 kilo!!!!
  5. Astrid:
    28 september 2012
    hè Kai en Jaco,aan het voer kunnen we je denk ik niet helpen.Daarom liet ik het voor de vakantie weten omdat Ron voer moest halen.Mischien dat er nog 1zak ligt maar weet niet of wij dan nog hebben,zien we zondag wel.Maar ben bang dat we wel vroeg naar bed gaan,slaan namelijk een nacht over en Ron moet de volgende dag weer gewoon werken en ik heb een helaas een crematie.
  6. Ronnie, Linda, Noor en Goof:
    29 september 2012
    Astrid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Een hele goede terug reis gewenst!

Groetjes de achterbuurtjes