Dag 10

17 september 2012 - Merritt, Canada

Vanmorgen een iets wat saaie route vanaf Valemount richting Clearwater gereden.Daar gaan we het Wells Gray Provincial park in.Veel mensen laten dit park links liggen,Zonde!!

Door een vulkaan uitbarsting eeuwen geleden zijn de watervallen in dit park ontstaan.De Spahats Falls zijn 61 meter hoog!

Op weg naar de volgende waterval zien we 2 Golden eagels boven de weg en vallei vliegen.

Na een flink stuk rijden komen we bij de Dawson Falls aan,91 meter breed en 5 meter hoog.We konden deze van boven af bekijken maar via een kleine wandeling naar beneden kon je de waterval bijna aanraken!Tijdens de wandeling zie je kaal gevreten bessen struiken en takken met vacht van de zwarte beer.

Via een bruggetje over deze zelfde waterval klimmen we met de camper omhoog richting Helmcken Falls een gigantische waterval van 137meter hoog.

Ik wou dat je de geuren uit de bossen in een potje kon doen en mee naar huis kon nemen!!!

Rijden dan richting Kamloops om daar te overnachten,wat een chaotische stad.Enigste camperplaats gevonden ligt vlak bij industrie terrein en het stinkt er naar verbrand rubber.Geen optie,dus doorrijden.Maar hier liggen de camperplaatsen niet voor het oprapen en moeten ook veel te lang naar onze zin doorrijden.Net voor het donker komen we in Merrit aan en gelukkig deze camperplaats is geopend,dat was nog maar de vraag.Anders hadden we een hotel {ja,hoor!!!}genomen.Hadden echt niet door gereden.

Morgen komen we aan in Vancouver,kijken we naar uit!