Dag 7

14 september 2012 - Lake Louise, Canada

Wat was het weer koud vanacht,2 dekbedden over elkaar heen tot de oren opgetrokken met 1 been uit bed verwarming aanzetten 10 minuten blijven liggen en dan is het behaagelijk.Het is in de nacht rond het vriespunt en s'middags weer 22/23 graden!!!

Vanaf campground naar het Fairmont hotel gereden,in 1886 door de Canadian Pacific Railway gebouwd.Het terras was jammer genoeg gesloten,dus hebben in en rond het hotel gelopen,wat een geweldig gebouw en het uitzicht!!!

Hebben de Gondola{kabelbaan} naar de top van Sulphur Mountain genomen,doet er 8 minuten over en het uitzicht wat je dan hebt is niet te beschrijven.Hier zag je het hotel ook perfect!

Weer terug op "'aarde'" zijn we naar de Upper Hot Springs gegaan.Een natuurlijke warme bron van 39 graden.Met uitzicht op de mountains,je ruikt af en toe lichtjes de zwavel.Aangeraden word om per keer niet langer dan 20 minuten in het water te blijven,dus af en toe op de rand zitten,ook geen staf met 23 graden!

Na een heerlijk bad,goed voor de spiertjes in de kuiten en rug!!! zijn we over de Bow Valley Parkway  richting Lake Louise gereden.Als eerste gestopt bij Moraine Lake en de volgende Lake Louise.Deze is het bekenst maar vinden Moraine Lake toch wel mooier!Het gletsjer water heeft een prachtige ijsblauwe kleur.

Campground in Lake Louise gevonden,geen internet en geen MC Donalds dus ook geen berichtje.BBQ aangestoken maar het werd al vroeg koud en snel donker en Ron zat niet echt op z'n gemak.Kregen bij binnenkomst campground al een "'Bearwarning"' mee.Vlug de Marshmallows boven het vuur gehouden en vlug naar binnen!!

Wij zaten vlak bij de treinrails en overgang en bij een overgang drukken ze flink op de claxon.Ik kan je wel vertellen dat ik s'nacht een paar keer recht op in bed zat!

Ik zie dat de fotos er niet bij staan,hij gooit soms alles door elkaar en krijg het er niet bij gezet,ga naar overzicht fotos daar staan ze wel bij,zie datum!