Dag 14

21 september 2012 - Port Alberni, Canada

Vanmorgen met Jamies Bearwatch op zoek gegaan naar beren langs de waterkant.

Waren net de haven uit en de kapitein stuurde de boot al naar de kant want er zat een Bald Eagle{Zee-Arend}op de top van een boom.Deze tijd van het jaar laten ze zich niet veel zien.Dus hebben we geluk,nog meer geluk als we er die ochtend nog 2 zien.Wat zijn dit toch statige vogels!

Verderop een groepje zeehonden luierend op een rots.

Dan gaat het echte werk beginnen en de kapitein vaart met hoge snelheid naar een plaats waar beren vaak te zien zijn.Dit is het leefgebied van de zwarte beer.Deze hadden we nog niet in het echt gezien.Tot vandaag!

Er werd een beer gespot langs de waterkant,ze tillen een steen of rots op om daar krabben onder te zoeken.Aan de overkant werd er nog een gespot,inmiddels was de eerste al de bosjes weer ingegaan.Later liepen er zelfs 2 vlak bij elkaar,waarschijnlijk een tweeling want normaal gesproken word het dan vechten.

Het was dus een zeer geslaagde ochtend.We stappen weer in de camper en rijden Tofino weer uit.Een stop gemaakt bij Combers beach,ook hier weer veel boomstammen.

Op dezelfde weg de Rainforest Trail gelopen.Via houten looppaden halve meter boven de grond word je door het Regenwoud geleid.Via trappetjes omhoog en dan weer omlaag de diepte van het regenwoud in.Ook hier zien we weer een verse berenpoot afdruk.Een flinke wandeling maar meer dan de moeite waard!

Een paar kilometer verderop lopen we de South Beach Trail.Gewone paden afgewisseld met ruige stranden,hoge rotspartijen en dan weer bos.Zijn de rotsen op het strand beklommen,dit was goed te doen.Vanaf daar een geweldig uitzicht!

Dan is het alweer rond de klok van vier en rijden we weer terug richting Port Alberni om daar een campground te zoeken om vanaf daar de volgende morgen naar Victoria te rijden.Zijn maar een keer wezen uit eten,het is een wat grotere plaats dus die mogelijkheid is er.Campground gevonden in Port Alberni en de eigenaar van de campground begon enthousiast te vertellen over zijn vakantie in Nederland en zijn poging om met koninginnedag een fiets te huren.Gelukkig hebben we het laatste plaatsje!