Dag 13

20 september 2012 - Tofino, Canada

Vanaf Nanaimo vertrokken naar Port Alberni.Bij de haven gelijk maar een donut stop ingelast.Op een gevel stond,Best donuts on Vancouver Island.Ja wat doe je dan.Precies even keuren en goedgekeurd!

Rijden daarna het Pacific Rim National Park in.

We stoppen bij,Mac Millian Park.En lopen de Cathedral trail.Hier staan reus achtige bomen,zelfs eèn van 800 jaar oud en 76 meter hoog.Jammer genoeg heeft een storm in 1996 een hoop bomen laten sneuvelen.

Na deze mooi boswandeling rijden we naar Ucluelet,de wegen worden ruiger evenals het landschap en er hangt een mist boven het water en halverwege de bergen, de temperatuur daalt.

Na diverse stops onderweg komen we aan in Ucluelet.Een klein plaatsje,hebben er wat rond gelopen en zagen nog een zeeleeuw op z'n gemakje voorbij zwemmen.Hebben hier ook een boot gereserveerd voor morgen,beren langs de waterkant zoeken,ben benieuwd!

Aan het eind van het eiland in Ucluelet de Wild Pacific trail Trail gelopen,geen woorden voor foto's zeggen al genoeg!

Dan gaan we verder naar Tofino waar we eerst een stop maken bij Long Beach.Beroemd strand onder de surfers.Een woeste zee,strand bezaaid met boomstammen en weer die mist boven het water.Een lekkere strandwandeling gemaakt.

Hebben een campground gevonden in Tofino,was wat prijzig.Maar snappen ook waarom,wat een geweldige locatie.Na het eten,het werd wat schemerig zijn we richting strand gelopen waar de campground aan ligt.Het was eb,konden dus een eind richting zee lopen.Hebben ook weer een strandwandeling gemaakt terwijl het langzaam donker werd en overal kampvuurtjes op het strand werden aangestoken.Zo mooi!

Bij de camper kampvuurtje aan,koffie erbij en de marsmallows natuurlijk.De mist druppels gingen langzaam over in wat regen,tijd om naar binnen te gaan.De temperatuur is hier zo'n 11 graden,is weer even terug schakelen.

1. Henk en Ineke Hijmans:
    21 september 2012
    Hallo Travellers,
    Ik heb even (nou ja, even) achterstallig leeswerk ingehaald vanaf dag 6. Tjongejongejongejonge!!!!!!!!!!!!wat een reis.
    Het is inderdaad maar goed dat je van iedere dag een reisverslag maakt, want dit is werkelijk niet te bevatten.
    Dit wordt een prachtig fotoboek met reisverslag.

Ook wel leuk met dit gebeuren; we hebben elkaar nog nooit met zoveel regelmaat 'gesproken' als nu. Leuk hoor.
    Groetjes
    Ineke (Henk moet ik nog bijpraten over jullie avonturen).