Dag 12

19 september 2012 - Nanaimo, Canada

Na een tijdelijk onderbreking,geen bereik internet gaan we weer verder.

Vanochtend de bus gepakt naar Vancouver.Uitgestapt bij Stanley park.Eèn van de grootste stadsparken ter wereld.

Wij lopen het park in richting de totempalen.Hebben alles te maken met de vroegere inwoners van Vancouver Island.Het was een flinke wandeling en nemen een cappucino en gaan lekker in het zonnetje zitten.Lopen dan weer een stuk langs het water en gaan dan naar het Vancouver Aquarium.

Zien daar de{een deel ervan}serie Planet Earth van de BBC,From pole to pole.Een 4D film,je voelt wind langs je heen komen,waterspetters over je heen,zeepbellen,bewegende banken als de olifanten op beeld zijn.In combinatie met de film,helemaal geweldig.Had langer mogen duren!

Gaan dan eindelijk naar de Beluga,wat een vreemde snuiter,apart maar wat een prachtig beest.Je blijft er naar kijken.Wat ik zo mooi aan dit park vind en dat doen ze in de "dierentuinen"in Amerika ook,het is niet alleen dieren bekijken maar overal is er informatie en anders word het wel verteld.

Zien ook nog een soort dolfijn die we ook nog nooit in het "echt'' hebben gezien,deze zijn razend snel.Een hele opgave om ze te fotograferen.

Blij dat we het Aquarium hebben bezocht!Dan wandelen we weer het hele eind terug.Het park te voet bezoeken is eigenlijk niet te doen.Je kunt er beter een fiets huren maar door tijdgebrek, hebben we bezocht wat we het liefst wilden zien.Dus even flink doorlopen!!!

Nemen de bus terug,de verkeerde,wel de juiste straat maar die is heeeeel lang,ach ja weer wat kilometertjes erbij.En warm dat het is!!

Rond 16.00 rijden we naar Horse shoe Bay om de ferry naar Vancouver Island te nemen.Terwijl we staan te wachten moesten we aan ons jaarlijks tripje naar het prachtige Terschelling denken.Maar ik keek achterom en zag toch echt geen bulletjes achter in zitten!

Rond 19.00 komen we aan in Nanaimo.Vinden hier ook een campground.Een mooi plekje met uitzicht op het water.Stoeltje,biertje,wijntje en genieten van het uitzicht.