Dag 11

18 september 2012 - Vancouver, Canada

Vanacht wakker geworden van geluiden op de camperplaats,door de ramen gekeken maar was te donker.Het waren in ieder geval geen vogels er zitten daar wel weer wolven in de omgeving.Ben toch maar lekker veilig binnen gebleven.

Vandaag op weg naar Vancouver,zo'n 3 uur rijden over de snelweg.En het is weer een zonnige dag.Je kan wel merken dat we de rockys uit zijn.Het zijn s'ochtends geen diepvries temperaturen meer.

Als we Vancouver inrijden is het even omschakelen naar de drukte.Wegen open gebroken,bruggen bouwen en veel verkeer.Maar Ron weet ons weer veilig bij de camperplaats af te leveren.

Hebben maar gelijk een plek gereserveerd,het is hier toch wat drukker.

Zijn met de camper 10 minuten verderop naar Capilano Suspension Bridge Park gereden.Werden op de parkeerplaats aangesproken door canadesen,waren geintereseerd in het huren van een camper.Hadden dat ook nog nooit gedaan.Heb ze gelijk maar even een tour door onze tijdelijke woning gegeven!

Dan het park in,je moet hier geen hoogtevrees hebben dan heb je het heeeeel zwaar!

Het is een soort "regenwoud" met suspension{wiebelbruggen}bruggen.De langste was 137 meter lang en 70 meter hoog.Wat hebben we weer gelachen met de chinesen.Een had moed verzameld en schuifelde achter Ron aan maar die zetten wat zwaardere passen zodat de brug nog wat meer bewoog.De man schuifelde toch maar weer terug!

Hoog waren ook de 7 "'wiebelbruggen"'met elkaar verbonden tussen honderden jaren oude douglas sparren.

Nieuw was de Cliffwalk.3 plankjes naast elkaar aan weerskanten ijzeren rooster en lopen maar op zo'n 70 meter hoogte!Af en toe een glazen plateau waar je dan de diepte inkeek.

Een mooi maar ook leerzaam park!

Waren een keer bijtijds op de camperplaats en hebben daar de komende week gepland.Morgen ochtend nog even Vancouver zelf in,Stanley park en het Aquarium wil al zo lang de Beluga zien{witte dolfijn}komen veel in noord canada voor.Dus dit is een mooie kans!