Dag 6

13 september 2012 - Banff, Canada

Hier zijn we weer na een tijdelijke onderbreking,hebben weer een campground met internet!

Heb gelukkig alles opgeschreven want je krijgt zoveel indrukken op een dag dat je dingen gaat vergeten,daarom vonden wij de Reislogger ook een goed ideee zodat we zelf ook nog eens terug kunnen kijken.Dus ik ga gewoon weer verder voor jullie bij dag 6.

We hebben de Columbia Mountains verlaten en rijden de Rocky Mountains in richting Banff.

In Yoho National Park een trail gelopen,geklommen is eigenlijk een beter woord,wat een klimpartij van 2,4 km naar de Wapta Falls,die met een geweld naar beneden valt. Mooie meren gezien groen/blauw water allemaal afkomstig van gletsjers.

Een flinke klim met de camper naar de Takakkaw Falls,de moeite waard,1 van de hoogste waterval van Canada.Het was weer erg warm deze dag.

In Banff een campground gevonden een mega grote.Een eindje van het centrum maar wel een leuk centrum.Dus hebben we de bus gepakt kwam bij de ingang van de campground.Een roteind lopen was al een trail op zich en dat is niet zo erg maar moeten s'avonds ook terug.En met beren in je achterhoofd is dat geen prettige gedachte.

Maar goed,in Banff een trail gelopen langs de Bow River naar de watervallen.Mooie trail.En een mooi uitzicht op het Faifmont hotel uit 1886.In Banff wat gegeten,MC Donals opgezocht en daar kon Ron even een berichtje plaatsen.De bus terug genomen en het was pikkedonker op de campground,de zaklamp van de mobiel maar gebruikt en af en toe wat lawaai maken zodat beren je opmerken,dan blijven ze uit de buurt.En we hebben het naar de camper gered maar prettig was het niet!!!!

1. Oom Jan en Tante Martha.:
    17 september 2012
    Leuk om weer wat van jullie te horen.