Dag 16

23 september 2012 - Victoria, Canada

Vandaag worden we in dikke pakken gehezen want we gaan de zee op.Op zoek naar hopelijk orka's.Voordat we vertrekken krijgen we te horen dat er een school orka's is gesignaleerd.Dus dat belooft wat!

We stappen met 10 man op een rib boot.Ik stap voorin naast ook een nederlander,Ron gaat achter mij zitten naast de collega van de man naast mij.Waren in Vancouver voor werk en hadden nu weekend.We varen de haven uit maar even verderop doen we de wollen muts op.Nog geen 5 minuten later gaat de muts van het pak over onze muts,handschoenen aan.Wat is het koud,wij vangen natuurlijk de volle wind,maar dat zijn we straks wel weer vergeten!

Opeens wordt de boot stil gelegd,er liggen al meerdere bootjes.Dan opeens verschijnt er inderdaad een orka!Een bultrug walvis is groot maar de rugvin van een orka is niet te bevatten zo hoog! Kwamen in de school orka's terecht,kwamen ineens ogen te kort!Vlak bij onze boot kwam er 1 omhoog.Hebben een uur rond gedobberd en alleen maar orka's gezien.

Verderop op een rots,lagen zeeleeuwen te schreeuwen.Het eiland lag vol met zeeleeuwen,terwijl de haring rondom de boot sprong.

We zijn weer lekker opgewarmd en varen terug naar de haven van Victoria.Dit was wel een geweldige afsluiting van onze Canada Trip!

Bij terug komst proberen we de ferry te reserveren voor maandag ochtend 10.30.Krijgen dan te horen dat het reserverings limiet al bereikt is.Als we s'morgens om 7.30 zodra de poort open gaat in de rij gaan staan maken we volgens haar wel kans!Nou dat hopen we dan maar want de volgende boot gaat pas eind van de middag en komen dan in de avond in amerika aan.Niet echt ideaal.Duimen maar.

Hebben in de haven op een muurtje in de zon nog straat theater gezien.Een uur lang lachen,wat was zij goed!

Voor de avond hebben we sushi en pizza gehaald.Lekkere combinatie he?

Ron de pizza en ik de sushi.Hebben het mee de taxi in genomen en naar de camper gereden.Hoop maar dat de taxi chauffeur geen honger had!

Daarna dachten wij slim te zijn,in het washok zou internet verbinding zijn.Dus,de was mee,laptop mee.Wasmachine aan.Alleen kregen met geen mogelijkheid verbinding.Dus kon weer geen verhaaltje schrijven.Hebben wel mail ontvangen maar kregen niets verstuurd.

Dus deze is voor Ronald:Bedankt voor je mailtje,fijn om iets van je persoomlijk te horen.Hopelijk krijg je onze mail nog voordat we thuis zijn,sterkte en we zien je gauw!